Een keizersnee! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Sandra Adema - WaarBenJij.nu Een keizersnee! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Sandra Adema - WaarBenJij.nu

Een keizersnee!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

06 Februari 2014 | Kameroen, Buéa

Zo, weer even een update van mij uit Kameroen!
Afgelopen week was best rustig, op de medical ward is niet heel veel te doen, tot vandaag! De andere 2 vrijwilligers riepen mij! Superlief dat ze mij riepen! Er zou een keizersnee plaats vinden! Dat wilde 'zuster San' natuurlijk meemaken. Dus ik ging mee.
Eerst omkleden in groene OK kleding. Binnen no-time was het kind er al uit! En het was een stevige jongen!
De keizersnee zou overigens eerst niet eens door kunnen gaan, omdat ouder geen geld hadden. Maar al met al hebben ze toch genoeg geld bij mekaar kunnen sprokkelen om deze operatie te bekostigen.
Eerst vroeg ik me af waarom de chirurg en ok-assistent, grote boeren laarzen aandeden, nu weet ik waarom.
De vloer zat helemaal onder het bloed! Maar goed dat ze geen gewone schoenen/klompen aan hadden!
En als iemand wordt geopereerd en ze moeten de buik toch openen verwijderen ze ook direct de appendix. Deze heeft toch geen functie en dan hoeven ze daar nooit meer een operatie voor te ondergaan.
En vandaag heb ik mijn tas, die ik heb laten maken.. ontvangen! Super leuk!
Gisteren hebben we stamppot gegeten, om Alima (kok en huishoudster) kennis te laten maken met ons eten. Ze vond het niet zo lekker geloof ik:)
Deze week ook de eerste kakkerlak gedood en de eerste muis in ons ranzige keukentje ontdekt. (Ieeeeeh)

  • 06 Februari 2014 - 19:48

    Jeanette:

    Super leuk om je verhalen te lezen Sandra!
    Wat een ervaringen ben je straks rijker na dit avontuur.
    Geniet ervan meid!
    Groetjes Jeanette

  • 08 Februari 2014 - 17:03

    Klaske Mollema:

    Hey Sandra

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik heb het adres van je moeder doorgekregen,.
    Vanuit Duitsland wou ik je al een bericht sturen maar dat wou niet vanuit het hotel.
    Ik kan me goed voorstellen dat je een schat aan ervaring opdoet.
    Heel veel sterkte en wijsheid.

    Groeten klaske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

24 Januari vertrek ik naar Kameroen, vandaar dat ik op deze site zit om zo iedereen op de hoogte te houden.

Actief sinds 27 Juli 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 4715

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 22 Februari 2014

Kameroen Buea

Landen bezocht: