Ik ben verliefd - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Sandra Adema - WaarBenJij.nu Ik ben verliefd - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Sandra Adema - WaarBenJij.nu

Ik ben verliefd

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Februari 2014 | Kameroen, Buéa

Ik ben verliefd!
Vandaag begonnen op afdeling Maternity. Geweldig! Aardige collega's. Maar die kleine baby'tjes hebben toch echt mijn hart gestolen. Ik mocht de baby's vasthouden en vitamine druppels geven en oogdruppels.
Ook heb ik zwangere vrouwen mogen wegen en de BP (bloodpressure) met de hand gemeten.
Voor de rest een rustig dagje, met leuke prettige collega's.

Nog even leuke dingetjes om te weten over de lokale bevolking(en collega's) van Kameroen.
- ze nemen altijd de telefoon op. Als je nou aan het infuus prikken bent, of iemands been aan het gipsen. Je neemt gewoon de telefoon op. Het kan allemaal. Het soms zo erg dat de patiënt, waarbij het been wordt gegipst, de telefoon vasthoudt. Zodat de collega door kan gaan met bellen èn gipsen.
- 99% van de bevolking heeft overgewicht. Komt door al die palmolie die ze overal ingooien.
- klinkt misschien gek, maar naast dat ze dik zijn, schooien ze enorm om eten. 'Did you bring Some bonbons for me?' 'sandra i'm thirsty' terwijl ik net op koekjes heb getrakteerd, omdat het vrijdag mijn laatste dag was op medical ward. Dan reageer ik maar met 'That's not my problem.'
Ze zijn dus absoluut niet mager. En eten veel koekjes en biscuitjes of sugerballs. Dus geen gezonde dingen. Veel groentes eten ze hier niet. Daar worden ze naar eigen zeggen ziek van.

Waar ik ziek van word zijn de muizen en kakkerlakken. Brrr. Zou ik van het weekend gaan koken, in het ranzige keukentje, loopt er een muis over het aanrecht over mijn hand. Ik was gauw genezen. Ik ga niet meer koken. Ben toen maar naar het restaurant gegaan. Heb maar wat besteld. Laat dan maar zitten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

24 Januari vertrek ik naar Kameroen, vandaar dat ik op deze site zit om zo iedereen op de hoogte te houden.

Actief sinds 27 Juli 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 4699

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 22 Februari 2014

Kameroen Buea

Landen bezocht: